zaterdag 25 januari 2014

Fimokralen en tashangers

Fimo, fimo en nog eens fimo, dat was (bijna) alles wat de klok sloeg hier, de laatste tijd.


Deze tashanger is een bedankje voor Haakjuffie, omdat Miss Sweetheart een tijdje bij ons mocht logereren. Het is nu stil op haar blog vanwege haar gezondheid. Haar antwoord-mail stemde mij verdrietig, het gaat níet goed met haar. Ik heb altijd zo genoten van haar poppen- en knuffel-blogjes, lieve Haakjuffie dank je wel. Je hebt voor mij een bijzonder plekje in de blogwereld.


Verder maakte ik héél veel kralen voor een workshop bij een vrouwendag vandaag (ik kan geen pap meer zeggen... ;-) ). Ik had van te voren mijn kralenbak op de foto willen zetten, maar dat ben ik vergeten. Gelukkig heb ik wel een paar foto's genomen van kralen en bedels die ik maakte en verstuurde, naar Antoinette. De kralen had ik meer van gemaakt en die gebruikte ik ook voor de workshop.


Voor de workshop maakte ik kleine 'boekjes' van vilt. Op de voorkant van het boekje maakte ik met de naaimachine (gelukkig, ik kan het nog) met metallic garen een kruis. In het boekje kwam een bijbeltekst (uit Jesaja, passend bij het thema van deze dag: Van Oud naar Nieuw). De tekst plakte ik erin met Mod Podge, zo werden de 'boekjes' mooi stevig. Het idee kwam zomaar bovenborrelen en ik zal het vast nog vaker toepassen: Je kunt ook een leuk plaatje gebruiken, met een wens, noem maar op. 


Dit is mijn voorbeeld-tashanger:


En dit maakten de dames ervan:




Wat ik bijzonder vond was dat ik tijdens de voorbereidingen voor de workshop zelf bemoedigd werd door deze tekst, toen ik het blogje van Jedidja las. Ik geloof wel, maar niet in toeval! ;-) 

Het was een bijzondere dag vol indrukken. Ik heb ervan genoten en kwam zelf nog met wat leuke dingen thuis: Een goody-bag met spulletjes, o.a. twee tijdschriften, Eva en Jente. Die ga ik heerlijk lezen. En ik kocht een mooi gepimpt blikje en 'Knijn' (mijn jongste dochter stak haar neus ook even om de hoek, de workshop was 5 minuten lopen bij ons huis vandaan ;-) ) bij Myranda, die ook een blog bleek te hebben: http://agiftmyranda.blogspot.nl/. Zo leuk om ideetjes uit te wisselen!


Morgen ga ik nog dwarsfluit spelen bij een kinderdienst in onze gemeente. Ik moet er nu nog even niet aan denken, maar dat komt ook wel goed! :-) 

19 opmerkingen:

  1. Mooie tashangers heb je gemaakt, laten maken!
    ook die voor Haakjuffie is prachtig geworden! Maar wat ontzettend triest dat het met haar zo slecht gaat. Ik hoop dat daar snel verandering in komt.
    Succes morgen, laat ze eens wat mooie tonen horen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whow wat een prachtige kralen en wat een geweldige tashangers zijn er mee gemaakt. Ook die voor Haakjuffie. Leuk hoor.
    Ik weet niet hoe en wat van Haakjuffie maar wens haar heel veel sterkte toe in deze tijd.
    Succes in de dienst met de fluit. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie tashangers heb je gemaakt. Ik zou ook zo eentje willen, met een mooie bijbeltekst.
    Ik brand nu altijd een kaarsje voor Haakjuffie. Ik zal ook voor haar bidden.
    Succes met het dwarsfluiten, je kan het!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat triest om te horen dat het niet zo goed met Haakjuffie gaat.
    Ik weet zeker dat we allemaal veel aan haar denken, en hoop dat het haar positieve energie zal brengen.
    Je tashangers zijn weer prachtig geworden met die mooie kralen, die ik intussen ook van jou heb mogen krijgen :) ze zijn zó mooi :D
    Die kralen geven echt iets extra's aan de tashangers.
    Ik kan me voorstellen dat je even geen fimo meer kan zien :/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je hebt wat aardig gemaakt ...altijd een plezier om bij jou te lezen....groetjes marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie tashangers ... Wow.
    Zeker weten dat dat een extra steuntje in de rug is voor Haakjuffie!!!!!
    En wat maak jij een mooie kralen zeg!!!!

    Succes met de dwarsfluit!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw...superleuke spulletjes heb je weer gemaakt..helemaal TOP
    Jammer dat het zo slecht gaat met Haakjuffie, hoop dat ze gauw weer opknapt, ziek zijn is niet leuk
    Die fimo kralen van jou zijn geweldig...ik kom eens een keer bij je langs Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie creaties weer. Hele mooie fimo kralen maak je =)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super die ideeën van jou. Altijd leuk om even langs te komen. Grts, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kralen en ja het stemt mij ook verdrietig dat het niet goed gaat met haakjuffie....
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhh wat een prachtige tassenhanger heb je voor haakjuffie gemaakt,wat zal ze daar blij mee zijn die lieverd,zo triest....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beautiful !!! All of them !
    Have a nice week !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige tassenhangers heb jij gemaakt en zijn er gemaakt. Wat kan een tekst opeens bij je binnenkomen hè? Mooi is dat! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi, wat een mooie tashangers heb je gemaakt. Die fimokralen vind ik ook super mooi. Lief zo'n persoonlijke tashanger voor haakjuffie. Hopen dat het weer beter met haar mag gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie tashanger en een lief gebaar voor Haakjuffie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie tashangers heb je gemaakt. En wat een mooie kralen maak je. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je bent lekker in de weer geweest! Alles zó mooi gemaakt! Fijne dag en groetjes van Bianca

    BeantwoordenVerwijderen