dinsdag 13 juni 2017

Little sheep


De bruiloft is weer achter de rug. Wat hebben we genoten! Daarover zo meteen meer. Dit lieve schaapje lag er al even. Ik moest het alleen nog in elkaar zetten. Door alle voorbereidingen voor de bruiloft kwam ik er maar niet aan toe.


De overburen kregen, na 3 jongetjes, een lief klein meisje. Leuk, wij kregen na 3 jongens óók een meisje (en daarna nog 2 :-) ). Dat vraagt natuurlijk om een schattig roze kadootje. Ik weet nog hoe leuk ik dat zelf vond, al die roze spulletjes. 


Ik blijf het zo'n leuk patroontje vinden. Het komt uit het boek van Sascha Blase: Gehaakte Lappenpoppen (2). Ik haakte het schaapje met het fijne garen Katia Saigon, wat ik kocht bij Atelier 6a. Ze heeft in de winkel veel meer garen dan op de site te zien is. Katia Saigon is een zacht, niet pluizend acryl-garen, in kleuren die prachtig combineren met de Scheepjes Softy. Wat ben ik blij met dat laatste garen! Zó leuk om een randje, of (zoals hier) een zacht lijfje mee te haken. 


Voor de bruiloft mocht iedereen wat meenemen, voor het bruidspaar die over een paar weken op huwelijksreis hoopt te gaan. Ik maakte er een gezellig pakketje van. Eerlijk gezegd denk ik niet dat de Milka-chocola de reis gaat halen. :-)


Wat genoten we met elkaar van een prachtige dag! 's Morgens vroeg hingen we snel wat slingers en ballonnen op, én de vlag ging uit. 


Onze zoon kwam 's morgens al vroeg langs, voor het aantrekken van zijn pak. We hadden nog even moeite om de stropdas vast te krijgen. Wat een gepriegel, met zo'n haakje, maar gelukkig lukte het uiteindelijk. Zijn schoonouders hadden als verrassing een Limousine geregeld. Terwijl hij dacht dat zijn schoonvader met hun eigen BMW hem op zou komen halen, stond daar ineens de witte Limo mét chauffeur... 


Toen zoonlief vertrokken was om zijn bruid op te halen, kon ik naar de kapper. De jongste 2 dochters waren inmiddels al klaar. 


Wat waren ze blij met hun kapsels en kleren!  Met oudste zus gingen ze een foto-shoot maken. 


Het feest was op een prachtige locatie, een klein landgoed. Het weer was zo mooi, dat alles buiten kon. De huwelijksceremonie (wij waren getuigen, samen met de ouders van onze schoondochter), het eten aan prachtige lange witte tafels en het feest later op de avond. 


Hier staan de meiden met zijn drieën op de foto. 


Mijn man en ik, terwijl we ons opstellen voor de familie-foto. Als de officiële foto's er zijn, zal ik een gezinsfoto laten zien. 
Ik heb zelfs wat make up gebruikt. In de loop van de jaren is mijn huid steeds allergischer geworden en ik dacht dat dat voor mij niet meer weggelegd is. Inmiddels ben ik heel enthousiast over Creative Cosmetics (een tip die ik van de kapster kreeg). Ik kon bijna niet geloven dat het goed zou gaan, maar wat ben ik blij dat ik het geprobeerd heb! Ik kan na járen nu ook weer een dagcreme gebruiken. Haha, het lijkt verdacht veel op reclame. Ik heb geen aandelen hoor! ;-) 


Hier nog een plaatje van onze zoon en schoondochter. Onze schoondochter had een prachtige, traditionele jurk. Met heel veel lagen tule en een lange sluier. 


Dit vind ik zo'n prachtige foto: Tijdens de inzegening in de kerk. Mijn broer (een hobby-fotograaf, met professionele apparatuur), maakte deze foto. Het was een prachtige dienst. Heel ontroerend om je eigen kind voor God de belofte te zien afleggen. Het was al met al een prachtige dag, waar we bijzonder van genoten hebben. 


Voor wie het leuk vindt: Hier is een opname van het stuk dat de vader van de bruid op de saxofoon speelde tijdens de dienst. Zo mooi en ontroerend! Het oudere echtpaar, op de rug te zien op het filmpje, zijn mijn ouders. Heel bijzonder dat zij er bij konden zijn. Het was toch 2 uur rijden voor ze, en ze zijn al in de tachtig.


Jongste dochter wilde graag naar Opwekking. Uiteindelijk is dat niet door gegaan, omdat ze ook het benefiet-concert voor Manchester van Ariana Grande wilde zien. Ik vond het ook wel fijn om rustig thuis te kunnen blijven, zo na alle drukte van de bruiloft. ;-) Mijn vriendin, die wel heen gegaan was, appte deze foto van de lucht bij Opwekking. Zie je de duif (symbool voor de Heilige Geest) erin? Zó bijzonder dat dit te zien was, met het Pinksterfeest, het feest van de uitstorting van de Heilige Geest.


Vanmorgen heb ik éindelijk het kadootje mooi ingepakt en weg gebracht naar de buren. Er ligt er nog één, die ik voor aanstaande vrijdag af ga maken. Dan gaan we op kraambezoek naar onze nieuwe buren aan de andere kant. Ze hebben net een lief zoontje gekregen. Gezellig, al die baby's op de buurt!

23 opmerkingen:

  1. Allereerst gefeliciteerd met je zoon en schoondochter. Wat zagen jullie er allemaal prachtig uit.
    Bijzonder die foto van de duif in de wolken. Heel gaaf.
    Je schaapje is ook erg lief geworden. Zo leuk om zelf de cadeautjes te maken.
    Mooi gedaan weer.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne dag, de trouw. Van harte proficiat aan de jonggehuwden.
    En het schaapje, een echt schatje! Leuk dat je een ander garen gebruikte voor de buik.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. van harte gefeliciteerd met de trouwdag van je zoon en schoondochter. Wat een mooie foto's. Prachtig bruidspaar, schitterend gezin heb je.
    En wat een leuk kraamcadeautje heb je gemaakt! Heel schattig zo in roze. Ik heb toevallig ook net een lappenpopje af, nog niet op mijn blog of instagram want hij moet nog gegeven worden ;) dus wordt nog vervolgd.
    Leuk hè al die kraamcadeautjes om te maken, ik hou er zo erg van!
    Liefs,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd en wat een bijzondere dag zal het geweest zijn :)
    Leuk kraamcadeautje, inderdaad leuk al die baby's in de buurt en teken van hoop en liefde. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met het huwelijk van je zoon, ze zagen er prachtig uit, net als jullie dochters.
    We zouden het haast vergeten na al die mooie foto's, maar het schaapje is ook super, heel knuffelbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een prachtig blogje je zoon die trouwt is toch een hele belevenis. Iets om dankbaar voor te zijn !! de duif in de wolken ga ik bewaren op pinterest bij mijn mooie plaatjes. En het schaapje is knuffelig lief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel schattig dat schaapje. Geweldig he als je kind troywt? Wij mochten het vorig jasr beleven. Geweldig het plaatje met de duif. Wij zijn de zondag naar Opwekking geweest.Een weekend trek ik helaas niet, maar erg genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met het huwelijk van je zoon en schoondochter! Wat een blije blog :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful pictures ! Beautiful family and ceremony !!!
    I wish them all the best !
    Super cute little sheep !!!!!!
    Have a nice day !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een bijzonder mooie blogpost. Bijzondere dag zo met de bruiloft. Geniet ervan!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, en nou vergeet ik helemaal te reageren om op dat schattig schaapje, wat een beauty! :)

      Verwijderen
  11. Nogmaals gefeliciteerd! Wat hadden jullie een heerlijke dag! Het schaapje is ook zo schattig! Wij waren bij Opwekking, we hebben genoten! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd met het huwelijk van je zoon, wat en prachtige dag en mooie dochters.
    Het schaapje is heel erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd. Wat ziet iedereen er prachtig uit. Echt een bijzondere dag. Het schaapje is snoezig. Leuk kraamcadeautje.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I love sheeps! And your sheep is so cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Van harte gefeliciteerd met het huwelijk van jullie zoon en schoondochter! Een dag met een gouden rand en om nooit meer te vergeten... prachtig om je kind gelukkig te zien en deze verbinding aan te gaan.
    Ook erg leuk om jou en je man op de foto te zien! En wat hebben jullie mooie meiden, wow ... wat een rijkdom.
    Het gehaakte schaapje is zo'n lief knuffelbeestje; wat een uitstraling heeft het...
    Je foto van de lucht met 'duif' ga ik gebruiken in m'n dagboek (als je het goed vindt); ik was nog op zoek naar een mooie foto van een duif in de lucht, maar kon niet echt iets naar volle tevredenheid vinden. En nu opeens jouw prachtige foto; die is het echt helemaal!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zeker hoor, gebruik 'm gerust. Bijzonder dat je naar zo'n foto op zoek was.
      Groetjes, Marijke

      Verwijderen
  16. Nice to catch up on all your happy news. The little sheep is so so adorable.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  17. gefeliciteerd met het huwelijk van je zoon,ja lijkt mij heel bijzonder als je eigen kind in het huwelijk stapt,en wat waren de meiden ook mooi,fijn hoor dat jullie zo,n mooie dag samen hebben gehad

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie foto's. Een bijzondere en fijne dag zo te zien! En wat een lief schaapje, die gaat een klein meisje vast heel blij maken..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Such an adorable sheep. Congrads on your son's wedding. Wishing them all the best. New follower here. Cheers:)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Marijke, even gekeken of ik iets kon vinden over jullie bruiloft. En ja, in dit berichtje vond ik het en ook een mini lappenpopje. Wat is die lief! Ik heb het tweede boek van de lappenpoppen nog niet, maar dit is wel heel verleidelijk. Jullie hadden ook een prachtige bruiloftsdag, zie ik. Ja bijzonder hè, een zoon die trouwt.Dat doet toch wel heel wat met een moeder (en vader). Mooi bruidspaar hoor! En ik heb de gezinsfoto verderop ook gezien. Mooie momenten! Ik heb geen foto's op mijn weblog geplaatst, alleen op Facebook. Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen